Stikkvannsturen – Våre opplevelser

Tirsdag 12. september, dro hele 8. trinn til Stikkvannshytta. Vi måtte gå i ca. 1 time for å komme dit, og det var bratte og lange bakker opp til hytta, så det var mange som var litt slitne da vi kom frem til hytta. I denne teksten skal vi skrive om hver vår opplevelse.

Zuzanna

På stikkvannsturen bar jeg en veldig stort og tung sekk. Og da vi begynte å gå, så ble jeg sliten de første 5 minuttene. Men jeg ble vant til det etter hvert. Vi måtte gå over en time i regn. Da vi kom frem, så lot vi sekkene våre ligge igjen i gangen. Vi spiste litt mat, og gikk på rommene våre. Noen sov i telt, og noen sov inne på hytta. Rommet vårt var stort og koselig. Jeg sov med 6 andre jenter. Vi delte godteri, og snakket sammen.

Vi skulle gå en tur til stikkvannstårnet. Det var en veldig grusom vei å gå. Det var veldig vått og  gjørmete. Det var mange som ble veldig våte. Etter hvert kom vi bort til en veldig stor vanndamp. Da jeg skulle gå over den, så falt jeg i vannet, og ble klissvåt. Jeg måtte gå våt hele tiden. Jeg synes at turen til stikkvannstårnet var veldig slitsom og jeg ble veldig våt. Vi dro tilbake til hytta, og varmet oss ved peisen samtidig som vi spiste pølser og drakk saft. Jeg måtte tørke de våte klærne mine

Vi fikk spille et veldig koselig spill sammen. Det var veldig hyggelig. Etter det gikk vi vi å la oss i soveposene. Det var veldig deilig å legge seg i senga. Vi stod opp neste morgen og ryddet hytta. Etter at vi rydda hytta så dro vi tilbake hjem. Det var ikke så slitsom å gå hjem. Jeg synes at stikkvannsturen var veldig slitsom, men også koselig.

Caroline

Jeg synes Stikkvannsturen var gøy fordi vi var sammen med  hele trinnet på tur. Vi gikk opp til stikkvannshytta ca 11:45, det var tungt å gå opp med stor bag men vi kom opp til slutt. Når vi kom opp begynte vi med å sette opp teltene. Etterhvert når alle hadde satt opp teltene sine skulle vi gå tur opp til stikkvannstårnet. Det var litt slitsomt å gå opp til stikkvannstårnet fordi de aller fleste var slitne etter turen opp til stikkvannshytta. Når vi kom tilbake til hytta litt senere på dagen fikk vi pølser og varm saft. På kvelden koste vi oss med quizzer og leker inne i hytta. Etterhvert måtte vi levere tilbake telefonene våres og legge oss. Det var gøy å sove i telt, men ikke så gøy å få masse snegler i teltet. På morgenen spiste vi frokost,| ryddet hytta og gjorde oss klare til å dra. Vi dro ca. halv elleve tiden og kom tilbake i halv to tiden.

Anna Karoline

Det var gøy på vei opp til stikkvannshytta selv om vi måtte bære tunge sekker. Når vi pratet på vei opp gikk turen mye fortere. Når vi kom fram til stikkvannshytta begynte vi først med og sette opp telt. Etter det så fortsatte vi og gå tur opp til stikkvannstårnet. Det var gøy og vi ble veldig våte. Det beste med turen var nok på kvelden når vi satt rundt peisen og grillet marshmallows og pratet sammen. Noen badet men jeg orket ikke fordi det var så kaldt, og jeg hadde ikke med badetøy.

Det var koselig og sove i telt sammen med noen andre jenter fra trinnet, men det ble veldig trangt og jeg fikk ikke så bra med søvn, ellers var resten av turen veldig gøy!

Kristina

Min opplevelse oppe på Stikkvannshytta var slik; Først måtte vi møte opp på skolen og vi hadde vanlige fag helt til kl. 11:30. Kvart på tolv begynte vi å gå til Stikkvannshytta. Jeg ble sliten med den første halvtimen, men etter hvert ble jeg vant til alle de bratte og lange bakker. Da vi kom frem, gikk de fleste og satt opp teltene sine, unntatt de som skulle sove inne på hytta. Jeg og noen andre jenter sov på rommene oppe i hytta. Jeg syns det var veldig koselig og hyggelig å sove inne med mange jenter, fordi det var deilig å sove på en ordentlig seng og ikke rett på bakken.

Vi var bare på hytta litt før vi gikk en ganske lang tur til Stikkvannstårnet. Mange ble våte i skoene, men heldigvis hadde jeg på meg gummistøvler, så jeg ble ikke våt. Etter å ha kommet tilbake fra turen slappet vi bare av, helt til det var middag. Vi spiste pølser og drakk saft og etter det, ropte lærerne til oss på hytta til å komme ned og spille gruble. Deretter grillet vi marshmallows og slappet av. Hele turen var veldig hyggelig, og jeg er glad for at det ble sånn det ble. Dagen etter, spiste vi frokost, ryddet og vasket hytta, og gikk hjem.