Stikkvannsturen 2017

Det var tirsdag morgen, og 8. trinn var klare for Stikkvannstur. Vi startet å gå oppover ca. klokken 11:45. Man kunne velge om man ville gå eller sykle. Det var en bil som ble kjørt opp, den hadde med teltene, altså alt man skulle ha  med måtte man bære opp selv. Når de som hadde gått opp var fremme (og klissvåte) var det tid for å spise litt medbrakt mat før for å sette opp telt. Det var mange som hadde funnet ut på forhånd hvem de skulle sove ved siden av, så det var spurt om plassene. De fleste fikk opp teltene fort og greit.

Turen opp til Stikkvannskollen.

Når vi var ferdig med å slå opp teltene skulle vi gå tur opp til stikkvannskollen. Det tok 1 time opp til kollen fordi vi gikk en liten omvei opp den var gjørmete og glatt. Når vi kom på toppen ventet vi på at alle skulle komme opp før vi gikk ned. Det var en veldig fin utsikt. Det tok litt kortere tid å gå ned fordi vi gikk en kortere vei. Stien var bratt og glatt men det gikk fortere. Det var masse vann og gjørme på stiene vi gikk, og mange ble veldig våte og gjørmete. Det var en bra tur, men det var godt å komme tilbake til hytten.

Etter turen

Når vi kom tilbake var det spisetid. Det var pølser med lompe og saft. Det var veldig koselig. De andre måltidene måtte vi ha med niste selv, det var mange som hadde med nudler og rett i koppen. Man fikk lov til å ha med godteri og sånt til kvelden. Vi hadde også konkurranse senere.

Sent på kvelden

Etter konkurransen kunne vi gjøre hva ville. Mange satt inne i hytta og lekte NSP. Det var masse god stemning. Etter det gikk de fleste inn i teltene sine og satt sammen og spiste masse godt. Så gikk de fleste Lærerne kom og samla mobilene våre kl. 22.00. Det måtte være stille kl. 23.00, men mange prata og bråka litt. Det var ganske kaldt på natta.

Neste dag

Neste dag kom lærerne og vekket oss kl. 08.00. Da gikk vi inn i hytta og spiste frokost som vi hadde med selv. Etter vi hadde spist måtte vi pakke ut av teltet og pakke dem ned. Alle fikk forskjellige oppgaver med å hjelpe til å rydde og vaske ut. Når vi var ferdige kunne vi gå nedover i vårt eget tempo. Da man kom ned var det avspasering så vi kunne dra hjem.