Intervju med Boots Apotek, i Sætre

Intervju med apoteket

 

  1. mai dro vi ned til Nærsenteret, for å intervjue sjefen, Hassan i Boots Apotek, i Sætre.  Vi fikk samtykke til å ta opp intervjuet og stille han de tingene vi lurte på. Dette er spørsmålene vi stilte han:

 

 

  • Hva slags kunder besøker dere oftest?

 

H: Vi har veldig mange fra Sætre, men vi har også fra Klokkarstua og flere steder rundt i Hurum.  Vi har alle mulige kunder i forskjellige aldre, helt fra barn og unge til eldre. Mange som har små barn, men de som besøker oss oftest er mest fra 60+.

 

 

  • Hvorfor er denne bedriften akkurat i Sætre og ikke noen andre steder?

 

H: Sætre er jo på en måte “hovedstaden” i Hurum Kommune, så derfor er det viktig at det er apotek her, fordi det er så mange som på i Sætre. Det er fordi det er praktisk å ha et apotek lokalt for folk som bor i Hurum, og fordi Sætre er “hovedstaden” i Hurum.

 

 

  • Hvordan er det å jobbe her?

 

H: Det er veldig fint å jobbe, fordi hver dag hjelper vi hverandre her på apoteket i tillegg til våre kunder.  Jeg trives veldig bra, det er et godt arbeidsmiljø her på Boots, og kollegaene mine og jeg samarbeider veldig godt.

 

 

  • Hva gjør dere for å bli bedre?

 

 

H: Når vi ser at noe må endres, så jobber vi på spreng for å bli bedre. Som oftest drar jeg på møter for å snakke om hva som må forbedres og få til for å bli bedre sammen med andre sjefer og kollegaer.

 

 

  • Hvordan begynte du å jobbe her?

 

H: Jeg begynte å jobbe her i 2017, men har vært i Norge siden 2015.

 

 

  • Hva er det som gjør dere spesielle i forhold til konkurrenter?

 

H: Vi har ikke så mange konkurrenter akkurat her i Sætre, men det er apotek i Slemmestad og i Tofte. De er også Boots.

 

 

  • Hva kan bedriften tilby?

 

H: Vi tilbyr masse forskjellig medikasjon, men også hudpleie og velværeprodukter.

 

 

  • Hvor mange ansatte har dere?

 

H: I øyeblikket er vi seks ansatte.

 

 

  • Kan du komme på et eksempel på hvordan dere samarbeider i firmaet/bedriften

 

H: Vi har møter ganske ofte, der vi snakker om hva som må forbedres og der vi får konstruktiv kritikk fra andre andre bedrifter og kunder. Så vi samarbeider på en måte hver dag.

 

 

  • Hva går arbeidsdagen ut på?  

 

H: Arbeidsdagen går først og fremst ut på å ta vare på våre kunder, hjelpe dem så godt vi kan.  Veldig ofte så ser man folk prate i telefonene, skrive på dataen, det er fordi vi på en måte samarbeider med andre aktører. 

 

Kilde til fremhevet bildet: http://www.bjorneparkenkjopesenter.no/artikler/boots-ledig-stilling/

Skrevet og intervjuet av: Iryna og Kristina

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.